Monday, September 7, 2009

......undescribable talk

tika ini....
aku sedang bersarap sahur...
jam menunjukkan kul 5.07 a.m..
aku baru pas siap makan bihun goreng...dan sedang meneguk segelas milo bujang...
eheh..

sebenarnya..
aku dalam kerisauan..
banyakknya kerja perlu disetelkan demi mengejar week 12 pada hujung bulan 10..
mmg masak.. terlalu banyak kerja...! adakah ini hadiah penamat semester pengajian ku?
terasa sangat pressure...sebelum2 ni, xpernah pun terasa beban sebegini..sungguhpun kerja menimbun nimbun.. mungkinkah ini penangan FYP2 yang perlu disetelkan?
tp...xterasa pun fyp2 benda yang paling aku risau..
yang nyatanya.. aku runsing pasal VE..tentang castle..runsing yang amat kerana...
aku umpama...seekor tikus yang membaiki labu... umpama org buta nak melintas jalan... umpama.... ahhh sudahlah...merapu jek aku ni.. tp sungguh...aku benar2 runsing...
oh tuhan....permudahkan segalanya untukku...
"aina, hadapi dengan hati yang paling tenang..kerana inilah detik2 yang paling kau akan rindukan satu hari nanti..setelah alam pengajian ini kau tinggalkan dlm memori yang paling gelap.." ceh! gelap ke..? ade lah gak,...gelap kelam cerah malap sedikit sebanyak kot...

bahang hari raya makin terasa...
tp...belum sehebat hati yang melonjak2 utk pulang ke kesisi ibu ayahku..
belum sehebat rindu pada kampung yang baru 2mggu aku tinggalkan...
belum sehebat apa yang bakal aku hadapi selepas ini..

mggu ni...ade 2 test utk dihadapi...
aku kene setelkan fyp bagi interface.... kene setelkan study jugak..
mmg time management is the enormous stuff that i should care most at this moment..
tp still lagi sempat tulis blog... cet!

......blog ini adelah medium melontar perasaan digitally sebenarnya...
.....................baik utk stress melampau yang dipendam keseorangan...
.....................baik utk pressure berat yang dihimpit dlm diam...
.."tuhan, tetapkan yang baik2 sahaja buatku...tetapkan segalanya dalam redha dan tenang agar diri ini waras dlm mencari jalan penyelesaian..."

.....to be continued. aku kene bace note jap...

0 comments: