Tuesday, August 18, 2009

Hujan turun lagi

wahhh...sejuknye..angin menderu..membuai2 bagai naik buai...
bayu bertiup umpama ditepian pntai...ku memandang keluar memerhati titis hujan yang berderai jatuh..lebat juge..golap sekitar den! patutlo..dah kul 7 jam ni.. nge!

hujan turun lagi hari ini...malam ni konfrem tdoku nyenyak dalam kesejukan..ceh!
tiada ape yang mau ku bebelkan...kecuali..aku kelegaan kerana 1 esemenku telah beres...heh!
ponat den.. tinggai nak make up2 skit jek lg..duedate lg 2mggu...but memandangkan takot hari kedepan ni lagi kebizian melanda...aku tega membereskan ia sebelum lagi tertunggak dengan keje2 yang makin membukit..

sebenarnya..
aku windu kangen banget sama kampung ku..
ku pndang langit mendung..ingin ku dejavu kan diriku berada di kampung..ya, kita dibawah satu langit walaupun jauh jaraknya.. rindunya aku nak lepak2 kat umah, ku kenang kembali saat2 cuti sem 2bulan rtu...
rutin ku..2.3o di depan tv mengadap upik abu dan laura..
tp semuanya telah ku tinggalkan, apetah jdnya cte tu...sengal2 lagi ke x agknya?

sebenarnya..
aku jugak tertanya2 tentang kemana hilangnya kawanku dayah..
mesej xdibalas..nak ditelefon, takot mgganggu.. sepi sudah seminggu berlalu..
wat had happened? aku pelik.. sumenya hanging.. cite bagai xde ending. tergantung dan tercekik dlm seribu tanda tanya. apa yang buat dia menyepi sebegitu rupa? aku betul2 pelik..
congratulations aku pdnya bagai dipandang sepi.. xkan nak marah aku xgi konvo dia kot?
tell me why??? adei... setiap masa keraguan ini datang mencekik nafasku hingga aku sesak utk bernyawa..perlukah aku menalipon nye utk menyiasat kejadian sebenar? aku kompius giler skg ni..

saat ini jugak, ku mencari2..dimana letaknya hati. ntahla.. adei.. kosongnya, tp.. kenapa ku rasa kekosongan ini bagai indah? kerana aku tidak lg dibelenggu bimbang n risau yang menyesatkan..
aku bersyukur kerana aku telah mampu bernafas.. bebas menarik O2 dan menghela CO2 dengan aman.. tiada lg gas2 beracun yang membuat aku hilang pertimbangan..

p.s: aku bersyukur... jika ini nikmatMu. Maka panjangkan ia selama2nya.




0 comments: