Saturday, August 15, 2009

Geng Tempoyak Mengganas

Ketika aku menulis ni...ku sedang enak mengadap hidangan dinnerku..:) berupa...
nge~ bihun goreng jew! dah 2 malam aku pekena bihun goreng ni..ntah ape yg sedap sangat pun aku xtau..setia bebenor aku kekdahnya!

yeah..bihun sudah selamat tiba ke destinasinya. aku leh menyambung babbling sampai ke noktah terakhir. ni.. malam ni, bilik kami baru reda dari wangian buah-buahan tempatan iaitu durian..td kami berkelah buah langsat n dokong... rindu kat kampung terubat sementara...
uwaa... mama..ku mau pulang.....

ni ha..budak bilik ku nenek nye datang dari kampung, membawa bekalan untuk cucunya..
al-kisahnya, cucunya mengidam mau makan tempoyak.. si ibu nya plak melarang..katanya mau satu hostel bau tempoyak..cianla si budak ini..ala-ala kempunan ikan tembakul la plak..
aku pun layan gak tempoyak ni..td jek baru pekena masa lunch ngn si faza, k.farah n si dd di Dulang.. huhu.. tp malam ni, tempoyak versi len..
Tempoyak versi kelate.. yang aku makan td tempoyak KL.. nge~

Yeah geng tempoyak mengganas.. first dibukanya tupperware berisi tempoyak..satu bilik dah
berbau menusuk ke jantung.. satu budak ni saliva dia dah meleleh-leleh dah..aku plak pemantau
di tempat kejadian. gelihati tol aku tengok budak2 ni mengadap tempoyak utk dijadikan hidangan dinner di cafe.. nasib dorang xberkelah dlm bilik...aku dah pening2 lalat dah...kuat
sungguh penangan tempoyak ni..menusuk ke kalbu..


nah! aku ditinggalkan seorang diri..dorang turun berkelah kat kafe, aku plak delivery tapau bihun goreng.. bau bilik toksah cte.. mau pitam aku..
ni cte last 1hr td..

ni dah okey dah..nge~
satu bilik aku sembur ngn odour spray..
ahhh lega akhirnya...
aku bisa bernafas segar kembali..
indah seketika umpama di taman bunga....

.......he~

0 comments: