Tuesday, August 25, 2009

4 Ramadan 1430H

4RAMADAN 1430

hari ke 4 berpuasa..
hari ini juga hari lahir ibuku ke-50..
"Ma, happy birthday.. Selamat Pjg Umo, Dimurahkan Rezeki & Diberikan kesihatan utk trus menghambakan diri padaNYA"
telah ku ucapkan ia di dalam mesej tepat kul 12 semalam..
dan pagi ini, ibuku membalasnya...
"Terima kasih sygku..Insyaallah"
............................................................

hari ini,
ku temui kekuatan dalam tindakanku..
tekadku telah tertunai, dan tiada apa lagi beban tertanggung di dada ini..
aku telah bebas.. bebas dr ikatan sebuah janji yang tiada nilai..
bebas dr segala isi hati yang terpendam..
telah lama ku tggu saat tibanya masa ku temui kekuatan utk berkata2..
dan hari ini.. aku menghamburkan segalanya..
harapanku pintaku agar kau faham..
erti bahawa kita...kau dan aku.. xmungkin akan bersama lg..
kini jelas.. drpd segala samar2 yang kau kira aku xmampu hidup tanpamu..
kini jelas.. drpd segala tanggapan yang aku seorang yang ego..
ego..? egokah aku kerana mempertahankan diri sendiri setelah segalanya musnah?
ego kah aku..melepaskan ape yang paling ku sayang pada seseorang yang kau rasa dia baik utkmu? jika ini ego... lepaskan aku pergi, jgn kembali merayu lg..
kerana aku adalah seorang egois, xmemandang tepat padamu lg..

jika dia yang terbaik, yang melengkapi segala yang ku xpunyai..
kau jagalah ia sebaiknya. jangan kau kira tentang apa yang kita tinggalkan..
kisah kau dan aku..telah menjadi cerita dan ternoktah hari ini. genap 4mggu..
ku kumpul kekuatan utk berkata2, selepas segalanya ku diamkan..
ketahuilah, aku terlalu siksa disaat melawan perasaan, berperang dengan diri sendiri..
sehingga merana.. xpernah ku lalui cinta sesakit ini.. sekalipun ku pernah jatuh cinta.
namun, apa yang ku lalui bersamamu.. begitu berbekas di hati.. tertinggal di sudut yang paling diskrit utk ku fahami... aku xfaham, bagaimana cinta itu datang terlalu cepat ketika saat aku belum cukup mengenalimu.. aku xfaham, kemana cinta itu telah pergi.. kini tidak tersisa lagi..
kemana semua rasa itu menghilang? cukup sakit yang datang... sakit yang bisa buat aku menangis disaat aku berperang dengan diri sendiri..

ku trauma, bile dia dtg menerjah ke minda ku.. suara itu bagai meracik2 minda ku.. kenapa lah, aku perlu ada kaitan dengan manusia spesis plastik itu? aku xpernah undang kau dlm hidup aku... tp kau datang menikam ku dari belakang.. kini kau pasti tersenyum megah, kerana apa yang kau hajatkan selama ini, telah tertunai..
xperlu bersaing denganku, menghadapi penipuan demi penipuan dan kesakitan lg..kerana aku telah melepaskan dia... yang kau gilakan. puaskan hati kau.. kerana kau berjaya memusnahkan hati kaum kau sendiri... aku xmintak kau akan dibalas, tp... tuhan itu maha adil. Kau akan rasa,..bagaimana apa yang pernah aku rasa.

buat kau yang bernama insan yang pernah dihatiku,
cukup2lah kau mengembalikan kisah2 dulu, jimat2kan lah kredit mu itu drpd menghantar mesej2 sampah kenangan dulu. xpayahla merayu.. xpayahla merapu tentang sesuatu yang terang dan nyata salahmu.. aku dah redha, simpan jelah bahasa2 kita dahulu.. aku xmau dengar dah.. terimalah hakikat.. aku bukan utkmu..
kita... telah terpisah kepada kau & aku
kau dan aku... telah terpisah kepada kau2...aku2...
Kini aku redha..melepaskan kau..
pergilah terbang mencari bahagia mu...
biarkan aku disini menanti bahagia ku...
dan aku akan terus mendoakanmu supaya menjadi insan yang lebih baik...d
drpd dirimu yang pernah aku kenali..
"Terima Kasih Mohd Farizul Amri"
Izinkan aku terbang.....ke awangan maha indah ini..
"Oh tuhan, redhakan aku, tenangkan aku, temuilah kekuatan yang telah hilang...
Kuyakini kau menyediakan yang lebih baik utkku..Amin Ya Rabbal Alamin"

p.s: "aku tenang selepas membuat keputusan ini, dan aku bersyukur sgt2 pdMu Ya Allah! Aku telah temui kekuatan ku.. Cukup Kau saja Penjagaku..."

0 comments: