Saturday, August 22, 2009

1 ramadan berlalu sudah

hari ini sempurna sudah 1ramadan pertama bagi 1430H..
besok 2ramadan..

hatiku bergolak malam ni.. bercampur baur perasaan ini..
dimanakan ku temui kekuatan utk berkata2..
agar segala bebanan tiada lagi ku tanggung...?
sudahkah terhukum salahmu itu?
mengertikah yang diam itu pernah membunuhku..
kan kini kau merasakannya..
peluang? kau sebut soal peluang? sedarkah kau peluang itu bagai sampah segala?
sedarmu cuma seketika... menangis airmata darah sekalipun, hati ini telah berderai..
maaf itu cuma masa yang akan menentukan.. kerana maaf itu bagimu cuma kata2 kosong
dikala diri diburu bersalah..
maafkanku jika ini terlalu siksa buatmu..
tapi ketahuilah... utk membuat keputusan ini bukanlah senang bagiku..
melepaskan sesuatu yang paling kusayang.. bukan semudah kau merelakan cintamu
didagang.. kita xpernah sama.. tp kita cuba utk bersama.. berbohong soal keserasian..
menipu tentang kejujuran.. sehingga kini, aku xmampu berbohong tentang kau yang masih di hati walau hakikat.. hati ini telah menjadi nisan.

aku pergi kerana ku percaya...melepaskan seseorang utk dia lebih bahagia,
tp kenapa aku juga yang kau cari? sedangkan aku pernah kau usir?
apa yang ada apa aku? cinta ku ada xsempurna buatmu...
dengan itu, aku relakan ia berlalu,..dengan titip doa istikarah..
bahawa "jika dia bukan tercipta buatku, bawakan dia jauh dariku.."
dan kini...mungkin tuhan telah mendengari setiap tangisku...
dikala aku lemah melawan perasaanku.. menafikan segalanya yang pernah tersimpan cuma buat mu.. kini, ia telah mati..
aku telah mati...yang tinggal kini cuma satu jasad dengan hati kosong tiada terisi..

Kau pergilah mencari bahagiamu..
kerana aku bukanlah destinasimu...
aku doakan kau bahagia, biar airmata menitis menjadi saksi... cinta itu sedang aku hapuskan..
biar aku begini... sendiri melalui sepi... menghitung hari tentang kisah2 kita yang telah tertinggal jauh..

"Sy janji pada awk..sy akan tersenyum di hari2 mendatang dan xkan bersedih lg"

"Cukuplah Dia sahaja yg menjagaku.."

0 comments: